Behoefte aan sociale afzondering zelftest Vragenlijst Deze vragenlijst is bedoeld om na te gaan in welke mate je er een voorkeur voor hebt om alleen te zijn of dingen alleen te doen. Geef aan hoe vaak de volgende uitspraken op jou van toepassing zijn. Als ik mocht kiezen zou ik liever alleen zijn dan met andere mensen. Nooit Zelden Soms Meestal Altijd Dit veld is vereist. Ik geef de voorkeur aan activiteiten waar geen andere mensen bij betrokken zijn. Nooit Zelden Soms Meestal Altijd Dit veld is vereist. Hoewel er dingen zijn die ik graag met andere mensen doe, ben ik meestal gelukkiger wanneer ik alleen ben. Nooit Zelden Soms Meestal Altijd Dit veld is vereist. Ik geef de voorkeur aan het gezelschap van mezelf in plaats van het gezelschap van andere mensen. Nooit Zelden Soms Meestal Altijd Dit veld is vereist. Ik doe liever dingen alleen dan samen met andere mensen. Nooit Zelden Soms Meestal Altijd Dit veld is vereist. Alleen zijn heeft mijn voorkeur boven mensen om me heen hebben. Nooit Zelden Soms Meestal Altijd Dit veld is vereist. Ik breng mijn tijd liever alleen door dan samen met anderen. Nooit Zelden Soms Meestal Altijd Dit veld is vereist. Verder Uitkomst Score: Betekenis: Voor volwassenen met autisme is een score van 26 tot 35 gemiddeld en een score beneden de 26 laag. Score Betekenis 1 - 10 Laag: weinig voorkeur voor alleen zijn 11 - 21 Gemiddeld: even sterke voorkeur voor alleen zijn als de meeste andere mensen 22 - 35 Hoog: sterke voorkeur voor alleen zijn Resultaten zelftest mailen De uitslag wordt niet opgeslagen. Als je wilt kun je hem naar jezelf mailen om hem te bewaren. E-mailadres(Vereist) Dit veld is verborgen bij het bekijken van het formulierScore(Vereist)Dit veld is verborgen bij het bekijken van het formulierBetekenis(Vereist)Dit veld is verborgen bij het bekijken van het formulierToelichting(Vereist) Bronnen Coplan, R. J., Prakash, K., O'Neil, K., & Armer, M. (2004). Do you" want" to play? Distinguishing between conflicted shyness and social disinterest in early childhood. Developmental psychology, 40(2), 244. Etkin, R. G., Bowker, J. C., & Scalco, M. D. (2016). Associations between subtypes of social withdrawal and emotional eating during emerging adulthood. Personality and Individual Differences, 97, 239-244. Eckblad, M., Chapman, L. J., Chapman, J. P., & Mishlove, M. (1982). The Revised Social Anhedonia Scale. Madison: University of Wisconsin. Carré, A., Chevallier, C., Robel, L., Barry, C., Maria, A. S., Pouga, L., ... & Berthoz, S. (2015). Tracking social motivation systems deficits: the affective neuroscience view of autism. Journal of autism and developmental disorders, 45(10), 3351-3363.